Monday, June 10, 2013

Harry Potter..


Aku rasa budak baya - baya aku mesti tahu cerita Harry Potter... Waktu aku kecik dulu aku pernah tanya "apakah cerita ni?".. Now I knew it... Aku dah tengok cerita dia daripada yang first sehingga yang latest... Memang interesting... Kekadang tu aku pernah terfikir macam mana penulis dia boleh menulis cerita semacam ni.. 

Sehinggakan benda tersebut di luar jangkaan otak manusia (walaupun ada yang memikirkan ianya tak logik).. Sungguh menarik sebenarnya apabila kita menghayati cerita dia.... Sorting hat yang boleh menentukan pelajar-pelajar diorang masuk ke houses tanpa kuasa guru atau pelajar sendiri (but not Harry part).. Lilin yang terbang...  Then ada platform 9 3/4.. And so on....



Recently, I just watch Magic Beyond Words The JK Rowling Story... Cara dia menulis.. Dia akan membawa sebuah buku or kertas... dan dia akan menulis setiap perkara yang dijumpa atau dilakukan... Even kehidupan dia penuh dengan cabaran... Tetapi keinginan dia untuk menulis membuatkan dia berjaya... Hanya menulis buku novel Harry Potter sahaja.... Memang aku salute la penulis ni... 


1 comment:

  1. daya imaginasi dye tu dpt hasilkan sekuel crite yg st menarik! kte pn suke harry potter! kmpul sume novel!

    ReplyDelete

komen la citer sy......